torsdag 21. januar 2010

Nå har jeg akkurat kommet hjem fra dyrlegen. Jeg skulle dit i dag med Kenzo pga et øye som har sett betent ut,men noen timer før vi skulle gå kom Tigergutt hjem med et stort kjøttsår i siden. Det er andre gang disse nabokattene har banket han skikkelig opp. Sist fikk han ett bitt i halen som førte til smertestillende og antibiotika. Men denne gang var det mye verre. Hos veterinæren ble såret renset,klippet i og sydd. Rundt 6-7 sting tror jeg. Såret luktet forresten helt forferdelig (Bare til informasjon liksom:-p ). Nå ligger han utslått av beroligende og blir vel liggende en stund til før han våkner opp. Han ble også barbert og han har fått på seg en body,slik at plasteret skal holde seg på plass.

Tigergutt er jo så rolig og ingen slosskjempe i det hele tatt. Men disse nabokattene...Jeg er så sint på dem.Eller eierene er det vel jeg er sintest på. Nå skal de få beskjed om at de får bare kastrere kattene sine altså. Dette går ikke lenger. Han komme hjem med små sår over hele kroppen hele tiden, og nå er grensen nådd.

Folk må lære seg å ta mer ansvar for dyrene sine. Både ovenfor dem og for det de gjør. Hvis de ikke skal drive med avl så ser jeg ingen grunn til ikke å kastrere dem. Det er jo så mange positive grunner til å gjøre det. De blir roligere, mer hjemmekjære og sloss mindre. Så når jeg ser dem skal de få høre dette. Jeg kan jo ikke holde Tigergutt inne fordi de ikke tar ansvar. Han skal ikke få lide pga det.

Kenzo hadde også en infeksjon på øyet sitt,så han har fått øyesalve. Og Tigergutt har fått med seg antibiotika,plaster som skal myttes og sårskyll... Er ikke bare bare nei...Hehe... Og denne "fornøyelsen" kostet altså nesten 1700 kr. Godt å ha en sparekonto med litt ekstra penger ja...Men den begynner å minke den og.  Har lyst på flere dyr jeg,men det får vente til jeg har bedre råd og bedre plass.

Men er stolt over dyrene mine da. Fikk så skryt over hvor rolige og tolerante de er :-)
Men nå går turen i dusjen.Føler jeg lukter legekontor og sår.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar